Foto: Repte Pic de la Mola
13 de novembre del 2025
La pujada solidària al Pic de la Mola suma més de 200 caminadors en un sol dia
El repte consisteix a pujar al pic més alt del Baix Gaià cada dia i fer-hi una aportació que, de moment, ja acumula 2.500 euros per la Marató
Més de 200 persones van pujar diumenge al Pic de la Mola, seguint la iniciativa solidària impulsada per dos veïns de la Pobla de Montornès, amb la finalitat de recaptar fons per a la Marató de 3Cat, que enguany es dedica al càncer. Ha sigut la jornada més multitudinària d'un repte que va començar l'1 de gener.
Aquest consisteix en què cada dia, durant tot l'any, algú pugi a aquest turó, que és el punt més alt del Tarragonès i per tant, del Baix Gaià. Les persones que s'hi sumen han de fer una aportació mínima d'un euro. Tots els diners que es recaptin es destinaran a la Marató.
Aquest diumenge s'hi van apuntar el grup musical Julivert, l'Agrupament Escolta els Salats i el Club d'Escacs de Torredembarra. Així, l'excursió d'aquest diumenge es va convertir en una jornada festiva que va mobilitzar 205 persones. Hi va haver música al pic de la Mola i un petit vermut al baixar.
El repte continua fins al 31 de gener. Un dels impulsors, l'Oriol Silvestre, es mostra satisfet del seguiment de la iniciativa, que s'ha reactivat passat l'estiu.
Després del rècord de participants d'aquest diumenge, ja hi ha més de 600 persones que han pujat al Pic de la Mola en aquesta iniciativa solidària i s'han recaptat 2.500 euros. A més, el projecte compta amb una quinzena de patrocinadors.
Oriol Silvestre, un dels impulsors de la iniciativa