Notícies
Foto: Agents Rurals
29 d'agost del 2025
La regió del Camp de Tarragona és la zona de Catalunya que menys ha patit els efectes dels incendis el 2025
Els Agents Rurals hi han fet 5.000 actuacions de control i prevenció en espais naturals, dos d’ells són als Muntanyans de Torredembarra i a Creixell
ls Agents Rurals duen a terme en els darrers mesos una campanya de control i prevenció de riscos en espais naturals al Camp de Tarragona. Des de Setmana Santa ja han fet 5.000 actuacions, entre les quals hi ha informació als usuaris, controls en àrees d'escalada, gestió d'aparcaments o garantir que es fa un bon ús de l'entorn.

Entre les actuacions que s’han dut a terme aquest estiu també hi ha la vigilància en dues zones d’interès natural del Baix Gaià, que tradicionalment havien servit com a aparcaments. Es tracta dels Muntanyans de Torredembarra i a Creixell. En el primer cas, "la idea és que el Ministeri de Transició Ecològica el recuperi" i renaturalitzi, fet que permetria "tornar a tenir flora i fauna protegida". Mentrestant, durant l'estiu han fet avisos als conductors i han posat sancions, fet que ha generat situacions de tensió entre ciutadans i Agents Rurals.

El dispositiu s'allargarà fins al 15 de setembre i, posteriorment, els caps de setmana. El cos també s'encarrega de fer tasques de prevenció d'incendis. En aquest sentit, cal destacar que la regió és la zona de Catalunya que menys ha patit l'efecte de les flames durant aquest 2025, amb únicament 10 hectàrees calcinades, de les quals 6 són forestals. Així ho ha destacat la cap de l'Àrea Regional dels Agents Rurals al Camp de Tarragona, Alícia Bayán, en la seva presentació en el càrrec.

El Cos d'Agents Rurals disposa d'uns 700 agents al país, un centenar dels quals són al Camp de Tarragona. Bayán confia que en els propers anys podran incrementar el nombre d'efectius fins als 150. “És el que ens agradaria”, ha assegurat, després de recordar que no fa massa anys només eren 70 en plantilla, en declaracions recollides per Tarragona Ràdio.

Aquests agents és previst que s'ubiquin a la nova base que el Departament d'Interior preveu instal·lar al polígon de les Gavarres, a l’antiga comissaria dels Mossos d’Esquadra. Les instal·lacions s'espera que entrin en funcionament el 2027 i que permetin aglutinar tant els serveis de l'àrea regional del Camp de Tarragona com els de la comarcal del Tarragonès.
Alícia Bayán, cap de l'Àrea Regional dels Agents Rurals al Camp de Tarragona
Social
Et recomanem
Espectacle d'humor amb Impro Show
6 de setembre a les 20h a La Violeta
Venda d'entrades a: www.altafulla.cat
Tarda de jocs infantils
7 de setembre de 16h a 19h al Parc de Comunidor
Espai d'interacció amenitzat per MouT serveis i lleure
La Petita: Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 5 al 14 de setembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla