Notícies
Foto: Turisme Tarragona
22 de gener del 2024
La restauració de la coberta superior de la nau central de la Catedral de Tarragona pot començar a principis del 2025
Aquestes dues últimes setmanes s'ha treballat per retirar runa i netejar els conductes de desguàs i així impedir l'empitjorament de la situació
La restauració de la coberta superior de la nau central de la Catedral de Tarragona pot començar a principis del 2025. El deteriorament d'aquesta part de la teulada fa temps que preocupa, però de moment no hi ha cap risc que aquest problema en pugui generar d'altres al patrimoni de la Catedral.

L'arquitecte responsable dels treballs, Antoni Maltas Mercader, ha explicat que han acabat una actuació d'urgència per aturar l'esllavissada de la part superior de la coberta. Fa més d'un any que es va detectar el problema provocat pel sol, la humitat i potser algun material defectuós.
Aquestes dues últimes setmanes s'ha treballat per retirar runa i netejar els conductes de desguàs i així impedir l'empitjorament de la situació. Maltas ha dit, que aquesta és una tasca de conservació necessària d'aquesta estructura del segle XI.

El projecte està valorat en quasi 1,5 MEUR. El 65% s'espera que estigui subvencionat pel Ministeri i l'altre 35% serà finançat pel mateix Capitol de la Catedral. La rehabilitació no afectarà l'activitat normal de la Catedral.
Antoni Maltas, arquitecte
Social
Et recomanem
Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 4 al 13 de setembre
Informació i programació a: www.altafulla.cat/lapetita
Acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya
11 de setembre a les 10h al C/ Clot de Torrell
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 16 d'octubre al 19 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla