Notícies
Foto: Taule de Governança dels espais naturals del riu Gaià
18 de febrer del 2025
La Taula de Governança del Gaià comença a caminar
L'organisme compta amb una subvenció de 300.000 euros de la Generalitat per recuperar l’ecosistema fluvial del riu
Aquest dilluns s’ha constituït la Taula de Governança dels espais naturals del riu Gaià. Aquest nou òrgan està coordinat per l’Associació Mediambiental La Sínia i compta amb la participació de 15 ajuntaments de la conca del Gaià, des del seu naixement fins a la desembocadura.

Entre els integrants hi ha Renau, Salomó, la Riera, Vespella, el Catllar, Altafulla i també Tarragona. En aquest projecte també s’hi han implicat els serveis territorials de la Generalitat, la Diputació, l’Agència Catalana de l’Aigua i el Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya.

La Taula de Governança dels espais naturals del riu Gaià s’ha constituït formalment en un acte que s’ha fet a l’Ajuntament de Montferri.

Aquest projecte, impulsat per la Sínia, compta amb una subvenció d’uns 300.000 euros de la Generalitat. Aquests diners es destinaran a la recuperació de l’ecosistema fluvial del Gaià. S’avaluarà l’estat del bosc de ribera i es faran actuació per millorar l'hàbitat de la tortuga de rierol i el cranc de riu. També es treballarà per reintroduir la tortuga mediterrània. A més, es faran programes d’educació ambiental.
Social
Et recomanem
Tiny Tales 'Petits Contes' en anglès: Winnie the Pooh
25 de maig a les 17:15h a la Biblioteca d'Altafulla
A partir de 2 anys
Visita guiada a la desembocadura del riu Gaià
31 de maig d'11h a 13h amb punt de sortida al Club Marítim
Informació i inscripcions: 655 486 115 i joan@hortdelasinia.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla