Notícies
Foto: Arxiu
20 d'abril del 2021
La tortuga apareguda a Altafulla va morir a causa de la ingesta de plàstic
Preocupa l’aparició de més espècimens a la costa, l’últim aquest mateix dimarts a La Pineda (Vila-seca)
L'acció humana a través de les deixalles expulsades indiscriminadament al mar són la causa principal de la mort de la tortuga careta que va aparèixer la setmana passada a la platja d'Altafulla. Així es desprèn d'una primera anàlisi de l'estat de l'animal que es va trobar sense vida a la zona de Botigues de Mar. Una causa que també podria ser aplicable a una altra tortuga de les mateixes característiques que es va trobar dos dies abans, en aquest cas a la platja de Tamarit, ja al terme de Tarragona. En aquest cas, però, la hipòtesi encara no està confirmada, ja que cal esperar a la necròpsia de l'animal, que s'està fent al CRESA. Ho ha explicat el coordinador de l'Associació Mediambiental La Sínia, Hèctor Hernández.

Hernández, que ha estat entrevistat aquest dimarts al programa L'Hora Local d'aquesta casa, ha explicat que si bé no ens hem d'alarmar per aquestes morts que es poden donar habitualment al mediterrani de manera natural, sí que és preocupant la seva aparició en un període de temps tan breu. Assegura que les administracions locals on han aparegut aquests rèptils marins estan pendents de la qüestió i que cal estar-hi alerta.

Es dóna la circumstància que aquest mateix dimarts ha aparegut una altra tortuga careta a les platges tarragonines, en aquest cas a la platja del Racó de La Pineda (Vila-seca). La tortuga és de dimensions més petites que les anteriors i s'ha trobat en un estat de conservació més dolent i en avançat estat de descomposició, per tant feia ja alguns dies que havia mort. Des de les entitats ecologistes i des de les administracions locals estan amatents a l'evolució d'aquests casos.
Hèctor Hernàndez, coordinador de l'Associació Mediambiental La Sínia
Hèctor Hernàndez, coordinador de l'Associació Mediambiental La Sínia
Social
Et recomanem
Presentació del llibre 'Entendre els mapes' de Vicent Partal
27 de gener a les 19h al Museu Etnogràfic d'Altafulla
Organitza: ANC d'Altafulla
Concert inaugural de la temporada, Escarteen Sisters
31 de gener a les 20h al Casal Cultural La Violeta
Entrada gratuïta amb invitació. Organitza Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla