Notícies
Foto: URV
06 de setembre del 2023
La URV i Repsol impulsen el projecte 'Castells de Ciència'
Inclou disciplines com la física, la química, les matemàtiques o la psicologia per desentranyar els secrets d'aquesta tradició cultural
La Universitat Rovira i Virgili (URV) s'ha associat amb Repsol per impulsar 'Castells de Ciència', un projecte pioner que busca explorar la ciència darrere de l'activitat castellera.
Aquesta iniciativa, amb un patrocini de 10.000 euros per part de Repsol, inclou disciplines com la física, la química, les matemàtiques o la psicologia per desentranyar els secrets d'aquesta tradició cultural. El projecte té per objectiu fer divulgació científica a partir d'un fenomen cultural, arrelat al territori i reconegut tradicionalment, com són els castells.

A partir del coneixement d'investigadores i investigadors de la URV, s'han creat materials de divulgació per introduir la ciència en el món dels castells i fer-la entendre, a través de llenguatge comprensible, a un públic no expert. També s'ha dissenyat un cicle de converses itinerants sobre castells i ciència, conduïdes pel periodista casteller Carles Cortés. Aquest projecte ha rebut reconeixement a nivell nacional i ha estat premiat a la Trobada d'Unitats de Cultura Científica i de la Innovació, destacant-se entre 33 propostes.

Aquestes trobades informals i participatives ja s'han fet a Tarragona i Valls i està previst organitzar-les en altres ciutats de fora de la demarcació.
Social
Et recomanem
Fira de Sant Jordi
23 d'abril de 10h a 20h a l'avinguda Marquès de Tamarit
A les 17h, espectacle familiar 'Dokum'
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla