Notícies
Foto: Gemma Soldevila
25 de novembre del 2016
La Vil·la romana dels Munts d’Altafulla es pot visitar en un audiovisual amb tecnologia 3D
L’arquitecte Salvador Codina ha recreat visualment un dels conjunts arqueològics més importants de la Hispània
Tothom que ha visitat la Vil·la romana dels Munts d’Altafulla ha imaginat com seria la vida al segle IdC en aquest nucli residencial. Una imatge que ara ja és possible visualitzar amb la recreació que ha elaborat l’arquitecte Salvador Codina a través d’un muntatge audiovisual amb tecnologia 3D.

El projecte neix ara després de dos anys i mig de treball, en què l’autor ha recopilat “tota la informació disponible per donar-li al jaciment uns volums i uns colors el més aproximats possible a la realitat”. Per aconseguir-ho, ha pres com a base de l’estudi “les peces principals, més conegudes, i que poden donar més personalitat a la vil·la”. Principalment la tasca s’ha centrat en el peristil, el criptopòrtic, el triclinium, el mitreu, les termes, i l’hortus.

Durant el procés d’elaboració, Codina ha realitzat diferents visites als Munts, i ha estat en contacte en diverses ocasions amb el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT), que és qui gestiona l’espai. De moment, no hi ha cap proposta per donar a conèixer públicament el projecte, però l’arquitecte s’ha mostrat “totalment predisposat a oferir el que convingui i a tirar endavant tot allò que sigui en positiu per difondre la Vil·la romana dels Munts i posar en valor el seu patrimoni”.

Més enllà de les possibles alternatives de futur, la ciutadania ha pogut gaudir aquest dijous a la tarda d’un primer tast de la iniciativa. Salvador Codina ha ofert al Centre d’Estudis d’Altafulla la conferència ‘Espais de la Vil∙la romana dels Munts’.
Salvador Codina, arquitecte autor del projecte
Salvador Codina, arquitecte autor del projecte
Social
Et recomanem
XLII Festa de l'Olla
11 de maig a les 13:30h al parc del Comunidor
Tiquets: Estanc Pijuan, Forn Nogués, Of. de Turisme i Ajuntament
11è Memorial Dr. Manel Chiva: l'alimentació en la salut del cor
17 de maig a les 18:30h al gimnàs de l'escola La Portalada
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla