08 de juny del 2017
Les escoles d’Altafulla hauran d’avaluar per competències els alumnes de Primària aquest final de curs
L’assoliment excel·lent, l’assoliment notable, l’assoliment satisfactori i el no-assoliment substituiran les notes numèriques
Els alumnes d’Educació Primària rebran un nou model d’informe d’avaluació aquest final de curs. L’aplicació de l’ensenyament per competències ha fet modificar també, el procés de posar notes als alumnes. Es deixen de banda les notes numèriques per donar pas a l’assoliment excel·lent, notable, satisfactori o el no-assoliment.
Aquesta modificació afectarà l’àrea lingüística, la matemàtica, la de coneixement del medi, l’artística, la d’educació física i la d’educació en valors en l’àmbit digital, en l’àmbit d’aprendre a aprendre i en l’àmbit de l’autonomia, la iniciativa personal i l’emprenedoria. En funció de l’àrea, s’avaluaran diferents aspectes.
L’informe anirà acompanyat d’un document informatiu per explicar el canvi i els objectius de la modificació, que passen per oferir una avaluació més detallada, que ha de servir per qualificar i també per valorar els resultats del procés i comprovar les dificultats de l’alumne per evitar cronificar els problemes.
En aquest document també hi apareixeran els instruments que tenen les escoles per avaluar, els canals de comunicació i participació de les famílies, el pla individualitzat al qual tenen dret els alumnes que necessitin un nivell d’avaluació inferior o superior, i les condicions de la promoció dels alumnes, on es destaquen els recursos de l’escola per poder atendre els qui tenen més dificultats, els qui tenen necessitats educatives especials i els qui gaudeixen d’altes capacitats.
La incorporació d’aquest nou sistema d’avaluació ha de suposar la culminació del canvi cap a l’aprenentatge competencial que altres països ja estan aplicant, i que des d’Europa han apostat els darrers anys per millorar i orientar processos d’ensenyament i aprenentatge.