28 de febrer del 2019
Les obres d’execució del desdoblament de l’N-340 entre la Móra i Torredembarra tindran una durada de tres anys
El Ministeri de Foment va aprovar definitivament el perllongament de l’A-7 en aquest tram el passat mes de setembre
Les obres d’execució del desdoblament de la carretera N-340 entre la Móra i Torredembarra tindran una durada de tres anys. En una entrevista al programa ‘Tribuna Tarragona’ de Ràdio Ciutat de Tarragona i la revista Fet a Tarragona, el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté, ha avançat que ja s’està treballant en el projecte. De fet, el passat mes de setembre, el Ministeri de Foment va aprovar definitivament aquest projecte de perllongament de l’autovia A-7, amb un pressupost de gairebé 59 milions d’euros.
El nou tram, de poc més de cinc quilòmetres i mig, discorrerà pels termes municipals de Tarragona, la Riera de Gaià, Altafulla i Torredembarra. Segons està previst, el traçat final disposarà dels enllaços de la Móra, de la Riera de Gaià –que possibilitarà la connexió amb la carretera T-202-, i l’enllaç de Torredembarra -amb una glorieta elevada sobre la futura autovia i que enllaçarà amb la població a través de la T-214 i l’AP-7.
L’objectiu de l’actuació és desdoblar l’actual carretera N-340 per alleujar els problemes de congestió, aprofitant part de la calçada i de les estructures existents.
Tot i tractar-se d’un tram petit, Joan Sabaté n’ha destacat la “complexitat”.
En aquells trams on l’N-340 encara no està desdoblada, Sabaté s’ha referit a l’obligació dels camions de circular per l’autopista AP-7. Pel subdelegat del govern, és una mesura “totalment satisfactòria” ja que, malgrat els “danys colaterals” que hagi pogut ocasionar, ha assegurat que “la sinistralitat a l’N-340 s’ha reduït dràsticament”. “Una situació suficient –ha afegit- per justificar la mesura”.
En l’àmbit de la mobilitat al nostre territori, la xarxa ferroviària ha estat la gran afectada de la no aprovació dels Pressupostos Generals de l’Estat. El Corredor del Mediterrani i les Rodalies eren algunes de les grans inversions que preveien els comptes espanyols a la demarcació de Tarragona.
La recuperació de la línia Reus-Roda, també prevista en la proposta de pressupostos per aquest 2019, és un altre dels projectes que, de moment, queda al calaix.
Una actuació que, en cas d’haver-se aprovat els comptes de l’Estat, s’hauria pogut executar en un termini de 5 o 6 anys. Joan Sabaté ha insistit en la “necessitat de desplaçar el transport de mercaderies perilloses del tram urbà de Tarragona i de la costa, donada sobretot l’alta densitat d’ocupació urbana”. Ha presentat la recuperació de la línia Reus-Roda com “l’alternativa més versemblant”.
Joan Sabaté porta poc més de vuit mesos en el càrrec, i qualifica l’experiència de treballar per la ciutadania de “molt interessant, enriquidora, i apassionant”. La voluntat de cara a les eleccions generals del proper 28 d’abril és “guanyar”, i espera poder continuar com a subdelegat del govern a Tarragona.
Joan Sabaté, subdelegat del govern espanyol a Tarragona
Joan Sabaté, subdelegat del govern espanyol a Tarragona
Joan Sabaté, subdelegat del govern espanyol a Tarragona