05 de setembre del 2024
Les obres del tramvia del Camp de Tarragona començaran al 2025, amb el vistiplau de Salou
El projecte comporta l’aportació de 14 MEUR al consistori salouenc per urbanitzar l’eix per on passarà la infraestructura ferroviària
El projecte de la primera fase de l’anomenat Tramcamp, el tramvia del Camp de Tarragona ja ha vist la llum de manera oficial i compta amb el vistiplau d’una de les viles més importants per on transcorre, Salou, que s’hi havia mostrat discrepant fins ara.
La primera fase del projecte s’iniciarà al 2025 i preveu unir Cambrils amb Vila-seca en un tram de catorze quilòmetres i catorze estacions. D'aquestes, tres seran d'intercanvi, ja que enllaçaran amb la xarxa ferroviària de Renfe. Es traca de la de Cambrils Nord -que es posarà en funcionament una mica més tard que la resta-, la de Salou – PortAventura i la de Vila-seca. En una segona fase, amb la unió entre Reus i Tarragona per Vila-seca, també es connectarà amb l'aeroport i amb la nova Estació Intermodal del Camp de Tarragona que està prevista en terme vila-secà.
El tramvia funcionarà sense catenària a les zones més densament poblades, per la qual cosa els combois tindran bateries per circular de manera autònoma en trams com a màxim al voltant d'un quilòmetre. Aquest ha estat un dels cavalls de batalla de l'Ajuntament de Salou i que Granados ha donat per resolt.
I és que des de Salou argumentaven la necessitat de substituir la catenària aèria dels combois al seu pas per la capital de la Costa Daurada i aquesta qüestió, segons el compromís de la conselleria de Territori, serà resolta. Igualment es farà una aportació de 14 MEUR per urbanitzar la zona per on transcorre el tramvia, l’anomenat Eix Cívic, i que ja es contemplava en un decret del Govern del 1989 arran de la creació del Consorci Recreatiu Turístic (CRT).
Aquestes modificacions, tal com ha dit la consellera de Territori Sílvia Paneque, obligaran a fer "un projecte complementari" al d'aquesta primera fase. Igualment, ha afirmat que la licitació de la construcció serà a finals d'enguany i que les obres començaran el 2025. El cost de la primera fase és de 150 milions d'euros. On ja s'ha començat a treballar és a Cambrils, en concret en la desafectació de dos passos a nivell.