16 de gener del 2025
Les obres del túnel ferroviari de Roda de Berà avancen a bon ritme i s'han executat en un 70%
La circulació entre Tarragona i Sant Vicenç es restablirà el 3 de març, seguint el calendari d’execució previst
Les obres entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders han assolit el 70% d’execució i encaren la darrera fase. L’actuació consisteix a adequar aquest tram del Corredor Mediterrani a l’ample internacional per implantar en totes dues vies el tercer fil, el qual permetrà la circulació de trens d’ample estàndard i ibèric.
Ara mateix, els operaris treballen en la impermeabilització del túnel de Roda de Berà, de 422 metres de longitud. “Hem aconseguit adequar el túnel, impermeabilitzar-lo, millorar la superestructura i la fiabilitat de les instal·lacions, així com ampliar la capacitat de pas de mercaderies i viatgers”, ha explicat el cap d’infraestructures d’Adif, Lluís Fernando Fernández durant la visita feta aquest dimecres.
La setmana vinent començaran a muntar una via en placa i la nova catenària. Fernández destaca en declaracions recollides per Ona la Torre, que “hem fet un esforç molt important, ja que el túnel té 150 anys”. Els treballs s’executen segons el calendari previst i es preveu restablir la circulació d'aquest tram el 3 de març. Això sí, recorda que aleshores continuaran les obres a l’estació de Sant Vicenç de Calders.
Les obres van arrencar l’1 d’octubre passat i, des de llavors, s’han dut a terme diversos treballs. Per exemple, el reforç de les parets del túnel de Roda de Berà amb elements metàl·lics o el rebaixament de la plataforma ferroviària per adequar-la a l'ample estàndard. A l’exterior del túnel, també s’ha rebaixat la quota de la plataforma i s’ha desmuntat la catenària.
Lluís Fernando Fernández, cap d’infraestructures d’Adif