Notícies
Foto: Altafulla Ràdio
03 de febrer del 2026
Les obres per completar el carril bici de Torredembarra fins al futur CAP haurien de començar aquest mes
El nou entramat per vianants i ciclistes enllaçarà també amb el carril d’Altafulla
Les obres d’implantació d’un carril bici a Torredembarra haurien de començar a mitjans de febrer. Fa tot just uns dies es va formalitzar el contracte amb l’empresa que s’ha d’encarregar dels treballs i hi ha un marge d’un mes per fer l’acta de replanteig que ha de marcar l’inici de les obres.

El projecte contempla la creació d’un tram de carril compartit de bicicleta i vianants que connectarà el passeig Miramar amb l’antiga carretera de la Riera fins a l’entrada de Torredembarra a l’altura del futur CAP. El pressupost base de licitació era d’uns 267 mil euros.

L’alcalde Vale Pino ha explicat en una entrevista a Ona la Torre que la previsió és que les obres comencin en les pròximes setmanes. Ha afegit que des del govern ho consideren una actuació urgent per qüestions de seguretat, ja que es tracta d’un tram per on passen moltes bicicletes i vianants.

Pino també ha destacat que aquesta obra permetrà connectar amb el carril bici del passeig Miramar i, a la vegada, amb el que hi ha a Altafulla.

Les actuacions previstes inclouen l’aprofitament de la calçada existent, la instal·lació d’enllumenat públic i la col·locació de paviments. També es contempla la construcció d’una nova rotonda a l’avinguda de Catalunya per facilitar el canvi de sentit dels vehicles i millorar la seguretat viària.

I encara en l’àmbit viari, el passeig Miramar de Torredembarra estarà tallat al trànsit la setmana vinent i part de l’altra, fins al di a17, per obres.

El tall afectarà el tram que va des del passeig de la Sort fins al passeig de l’Estació i que va ser reformat recentment. De fet, la intervenció servirà per arreglar desperfectes, sobretot en l’asfaltatge, que s’han detectat durant el període de garantia de l’obra.

Durant aquests nou dies de tall, estarà prohibida la circulació de vehicles. Ni tan sols es podrà accedir als aparcaments privats. A més, les parades d’autobús es traslladaran a l’avinguda Sant Jordi.
També es retiraran els contenidors, i els veïns de la zona hauran d’anar a llençar la brossa als carrers Girona i Tarragona.
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla