Notícies
Foto: PDE
08 de març del 2024
Les Terres de l'Ebre s’oposen a la interconnexió de xarxes del Consorci d’Aigües de Tarragona i del Ter-Llobregat
La Intercol·legial, en què hi ha arquitectes i enginyers, defensa que la clau és impulsar polítiques de redistribució territorial
La Intercol·legial de les Terres de l'Ebre s’oposa a la interconnexió de les xarxes del Consorci d’Aigües de Tarragona i la del Ter-Llobregat. D’aquesta manera els col·legis professionals del territori es desmarquen de l'Observatori Intercol·legial de l'Aigua de Catalunya, que insisteix que aquesta seria la millor solució per fer front a la sequera.

Aquest dijous s’ha presentat un manifest signat pels col·legis professionals ebrencs, entre els quals hi ha els d'arquitectes i enginyers. El component de la intersindical ebrenca i degà del Col·legi d’Enginyers Tècnics de Tarragona, Joan Talarn ha dit que discrepen dels posicionaments formulats des de Barcelona. Per a ells la clau no és portar l’aigua de l’Ebre cap al nord, sinó impulsar polítiques de redistribució territorial.

Els col·legis professionals ebrencs aposten per reduir el malbaratament d'aigua", amb la millora de les xarxes de distribució i, en segon lloc, aprofitar l'aigua del mar. D’altra banda, la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) ha denunciat que a Catalunya s’està creant un estat d’opinió favorable a la interconnexió de xarxes. El moviment antitransvasista ha engegat diverses iniciatives per fer-hi front. Se’n parlarà en la 19a assemblea de la Plataforma, que es farà el 15 de març a l’Auditori de Tortosa.

El portaveu de la PDE, Manolo Tomàs, demana a la societat ebrenca que es mobilitzi “davant del relat que s’està construint a favor de la interconnexió de xarxes”, que implicaria fer arribar l’aigua de l’Ebre a Barcelona.

La Plataforma en Defensa de l’Ebre no només s’oposa a la interconnexió de xarxes, sinó que fa temps que reclama que es redueixi la concessió del minitransvasament al Camp de Tarragona.
Joan Talarn, degà del Col·legi d’Enginyers Tècnics de Tarragona
Manolo Tomàs, portaveu de la PDE
Social
Et recomanem
Cercavila del seguici popular a Baix a Mar
9 d'agost a partir de les 19:30h des del carrer Pont de Mar
Tot seguit, Correfoc dels Diables a la plaça Consolat de Mar
27a Fira d’Artesans d’Altafulla
14, 15, 16 i 17 d'agost a l’entorn de les eres i el Castell
Programa sencer a: www.altafulla.cat
38è Festival Internacional de Música d'Altafulla
Del 5 al 29 d'agost
Programació i entrades a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla