23 d'agost del 2021
Les treballadores del 112 inicien la vaga indefinida per reclamar un conveni laboral propi
Des del Comitè de Vaga apunten que el conseller del Departament d’Interior, Joan Ignasi Elena, encara no s’ha assegut amb els representants dels treballadors
Les treballadores del 112 ja han iniciat la vaga indefinida, que s’allargarà fins que el Departament d’Interior mostri un compromís explícit a negociar un conveni propi. La vaga, que va començar divendres i que contempla uns serveis mínims del 85%, tindrà una afectació directa al servei perquè es deixaran d’atendre un 20% de les trucades d’emergència d’una jornada normal. A aquestes cal sumar-hi les trucades que ja es perden a diari degut a la manca de personal, apunten des del Comitè de Vaga.
Durant la roda de premsa d’aquest dissabte davant del centre de Reus del Comitè de Vaga, els seus membres, Santi Torrella i David Vilaplana, han destacat la voluntat de posar fi a la vaga tan aviat com sigui possible pel bé dels ciutadans. Diuen que és “una responsabilitat que recau en el Departament d’Interior, i el seu màxim representant, el conseller, Joan Ignasi Elena”. Reclamen que, tot i haver-se compromès a abordar el conflicte, “fins el moment no s’ha dignat a seure amb els representants dels treballadors”, com ha explicat Torrella.
Tot i que el conflicte va esclatar el passat mes de maig amb el concurs de creditors voluntari de l’antiga empresa adjudicatària (Grupo Norte), que va posar en perill els sous dels treballadors, cal recordar que les reclamacions del col·lectiu del servei d’Emergències de Catalunya fa anys que existeixen i estan en coneixement dels diversos partits de l’arc parlamentari.
Les actuals reivindicacions passen per l’assoliment d’un conveni propi que s’ajusti a les particularitats del servei i una posterior internalització del mateix. Des del Comitè de Vaga també recorden que “és potestat de la Generalitat de Catalunya detallar en el plec de condicions del contracte quin és el conveni laboral que regeix la feina dels treballadors del 112”.
Actualment l’administració obliga a l’empresa adjudicatària a contractar el servei dins del conveni de Call Center, que no s’ajusta en absolut a les característiques d’aquest servei públic.
Els treballadors del 112 han demanat disculpes a la ciutadania per la precarietat del servei, si bé més enllà de les millores que suposaria la implementació d’un conveni propi, també ho seria per a la ciutadania.