Notícies
Foto: Carmen Urbano
29 d'agost del 2019
Mariscal&Sarroca, el comerç d’Altafulla que exporta a Europa mitjançant el marketplace
El següent objectiu és augmentar la seva activitat en les xarxes socials per seguir orint portes a altres països i continents
Mariscal&Sarroca és un dels molts establiments que té Altafulla, en el seu cas, instal·lat a l’avinguda Marquès de Tamarit. En els últims anys, però, s’ha convertit en un dels comerços que més exporta a escala internacional, principalment a Europa (Alemanya, França, Itàlia i Anglaterra), però també als Emirats Àrabs.

Quan Diego Mariscal i Yolanda Sarroca van decidir tirar endavant el seu projecte el 2013, només tenien la intenció d’exportar, i en cap cas distribuir a Catalunya ni disposar de cap botiga física. Amb el pas del temps, però, van adonar-se que “necessitàvem un aparador per als nostres productes”, ha assegurat Yolanda Sarroca als micròfons d’Altafulla Ràdio.

El seu creixement és fruit de l’estratègia de transformació digital que Mariscal i Sarroca va emprendre el 2016 per expandir el seu petit negoci de productes agroalimentaris de luxe d’Espanya.

Aquest pla els va portar a unir-se al projecte conjunt de l’Institut Espanyol de Comerç Exterior (ICEX) i Amazon a l’abril del 2017 amb la botiga ‘Tienda Food&Wines from Spain’. La decisió va ser totalment encertada, perquè avui dia exporten als països descrits anteriorment, que són els cinc més importants del continent quant a la venda per internet, com explica Yolanda Sarroca als micròfons d’aquesta casa.

De fet, a Espanya i França han millorat el seu catàleg passant dels set productes inicials als 26 que ofereixen ara, i creant dues botigues de la seva marca a Amazon Espanya i Amazon Regne Unit. La varietat de productes no és molt elevada, però el nombre de comandes sí que ho és, això és el que els ha conduit al primer pla europeu.

La voluntat de Mariscal&Sarroca és seguir creixent, i per això és imprescindible millorar l’estratègia comercial a les xarxes socials. Aquest és el motiu de la trobada que han tingut aquest dilluns a Altafulla amb Carmen Urbano, community manager i especialista en les xarxes. A banda d’això, també tenen altres projectes que encara no es poden revelar.

La feina feta fins ara i l’eclosió en els mercats europeus que més compren per internet suposen que aquestes vendes siguin un 15% del negoci, una xifra que de seguir en aquesta línia encara podrà augmentar més en els pròxims anys. De fet, el seu objectiu de cara al final del 2019 és que les vendes internacionals augmentin fins el 25%, amb la previsió que els dona l’evolució mensual que pateixen.
Yolanda Sarroca, directora de Mariscal&Sarroca
Yolanda Sarroca, directora de Mariscal&Sarroca
Yolanda Sarroca, directora de Mariscal&Sarroca
Social
Et recomanem
25a Fira de Nadal d'Altafulla
Del 13 al 15 de desembre a la plaça de l'Església
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Exposició ‘Això sí que té un nom'
Fins al 20 de desembre al passadís de La Violeta
Per cortesia de La Frontissa – Associació de Dones Feministes
Casal Cultural la Violeta
Programació de tardor: del 12 d'octubre al 28 de desembre
Programa i tickets a: www.casalvioleta.cat
Agenda Cultural d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla