Notícies
Foto: CSIF Catalunya
09 de maig del 2024
Més de la meitat de la plantilla de les presons catalanes signa un manifest crític amb la gestió del model penitenciari català
El document expressa indignació i preocupació per la situació que viu el col·lectiu amb l’increment d’agressions d’interns a treballadors
Més de la meitat de la plantilla de les presons catalanes ha signat un manifest que critica la gestió de l’actual model penitenciari català i reivindica més seguretat a l’interior dels centres. Les signatures, unes 2.700 de prop de 5.000 treballadors, han estat lliurades a la seu central d’ERC, a Barcelona.

El document expressa indignació i preocupació per l’actual situació que viu el col·lectiu amb l’increment d’agressions d’interns a treballadors i, sobretot, arran de la mort d’una cuinera de Mas d’Enric, al Catllar, a mans d’un reclús el març passat.
Una de les treballadores de la presó tarragonina, la Francina, manifestava amb aquests termes la seva disconformitat amb el model penitenciari.

Els treballadors han demanat més seguretat i el compliment del reglament penitenciari i el codi disciplinari. Consideren que arran de la mort de la cuinera s’haurien d’haver assumit responsabilitats.
Francina, treballadora de Mas d'Enric
Social
Et recomanem
Concert del cicle Altafujazz amb Jordi Blanch Organic Trio
14 de juny a les 20h a la pallissa de l'Era del Senyor
Organitza: OilJazz
Presentació del projecte de comunitat energètica a Altafulla
18 de juny a les 19h a la sala de plens de l'ajuntament
Sessió a càrrec de Xavi Massa, de Km0 Energy
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla