25 de maig del 2017
Nova afectació a la línia R15 entre Ascó i Móra la Nova pel descarrilament d’un tren de mercaderies
L’alcalde d’Altafulla i diputat, Fèlix Alonso, ha portat la problemàtica al Congrés per defensar un servei que concep com “el present i el futur”
Un tren de mercaderies de l’empresa Transfesa ha descarrilat aquest dimecres al matí entre Ascó i Móra la Nova i ha deixat sense servei aquest tram de la línia R15 durant més de nou hores.
El comboi ha sortit de la via poc abans de dos quarts d’11 del matí i Renfe ha habilitat un servei alternatiu per carretera entre aquests dos municipis mentre han durat les tasques per retirar-lo i reparar els danys causats. La circulació de trens s’ha normalitzat a tres quarts de 8 del vespre.
Segons ha informat Renfe, 7 trens i 160 passatgers han resultat afectats per la incidència.
No és el primer episodi d’aquest tipus que pateix la línia R15. La Generalitat va posar en marxa el passat mes de gener una aplicació mòbil a través de la qual els usuaris de Rodalies de Catalunya poden denunciar les incidències que pateixen. Fins el passat mes d’abril, les línies R15 i R16 acumulen una seixantena de denúncies, la majoria de les quals estan relacionades amb els retards que pateixen els usuaris. D’altres també fan referència a l’equipament i confort dels combois o a la manca d’informació de l’operadora davant alguna incidència.
També el passat mes d’abril, una desena d’alcaldes de les poblacions situades entre les Borges del Camp i Casp van presentar a la subdelegació del govern a Tarragona un document consensuat en què reivindicaven millores en aquesta línia. Els alcaldes denunciaven la falta de manteniment, la degradació de la línia a la categoria D i el desmuntatge de zones de càrrega que impedeix que s’utilitzin per a transport de mercaderies, entre d’altres. El text també demanava un pla d’inversions per reimplantar els trams de la línia desmuntats, la millora de les estacions respectant el seu valor patrimonial, i la reobertura i presència de personal d’atenció a l’usuari en les estacions amb més trànsit de viatgers.
Ara ha estat l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, qui ha elevat la problemàtica un graó més amunt. El batlle ha presentat diferents preguntes a la Mesa del Congrés dels Diputats sobre aquest nou descarrilament, mesures de seguretat i prevenció, retards, millores, i inversions en la línia R15. Alonso ha recordat que continua “treballant pel territori, i especialment per infraestructures i pel ferrocarril”. Un tema que ha titllat de “primordial” ja que considera que és “el present i el futur”.
Ha explicat que “amb el nou president d’Adif les coses han millorat”, un canvi de rumb que espera que “es corrobori en els propers mesos”. Ha afegit que “com a mínim, la sensació que ens dóna és que, per primera vegada en molts anys, no ens enganyen”.
En aquest sentit, ha reconegut que “ara s’estan fent les primeres millores en la línia R15, després de molt de temps de reivindicacions i de molts anys d’estar abandonada, però que encara hi ha sobre la taula moltes deficiències, principalment a nivell de manteniment”.
Pel que fa al manteniment de l’estació d’Altafulla, ha explicat que “no està tan malament després d’un seguit d’inversions a la línia i a la xarxa, i de l’ampliació de l’abaixador”. Sí que resten a l’espera, però, de conèixer què passarà amb el Corredor Mediterrani. El batlle ha insistit que “la línia de costa ha de ser pels passatgers, i la de l’interior –l’antiga línia Reus-Roda- per les mercaderies”.
Per aconseguir, ha apuntat que “cal buscar aliats no només entre la ciutadania, sinó també amb la resta de partits polítics”.
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés
Fèlix Alonso, alcalde d'Altafulla i diputat al Congrés