Notícies
Foto: Hort de la Sínia
27 d'agost del 2021
Nova visita guiada a la desembocadura del Gaià i a l’Hort de la Sínia, aquest diumenge
La ruta també s’aprofitarà per donar a conèixer les activitats del Centre de Divulgació de les Tortugues
Com cada últim diumenge de mes, el Centre d’Educació Ambiental de l’Hort de la Sínia organitza una visita guiada per conèixer les terres de la desembocadura del riu Gaià i la seva finca agroecològica. La cita per aquest diumenge 29 d’agost és a les 11h des de davant del Club Marítim Altafulla. Aquí és on està previst que comenci una passejada guiada a l’espai natural protegit de la desembocadura del Gaià i a les instal·lacions de l’Hort de la Sínia.

El responsable de l’Hort de la Sínia, el pagès i educador ambiental Joan Vives, ha explicat que la desembocadura del Gaià presenta aquestes setmanes un aspecte força diferent al que moltes persones s’hauran trobat en visitar-lo en altres èpoques de l’any. I és que la sequera d’aquests dies incideix directament sobre l’estat de la vegetació, que en alguns casos, ha apuntat, fins i tot ha perdut la fulla.

A més de la sequera i les altes temperatures de l’estiu, Vives ha apuntat a la massificació de persones, els botellots i tot el que comporten per a la natura i el medi ambient. “Una realitat que també està bé que la gent conegui”, ha argumentat.

Joan Vives ha explicat que també s’aprofita la visita per donar a conèixer les activitats de l’hort i del Centre de Divulgació de les Tortugues. De fet, l’entitat està estretament implicada en la recuperació de la tortuga de rierol que està duent a terme l’Associació Mediambiental La Sínia.

Els visitants descobriran aquest pròxim diumenge la finca agroecològica, els hortets didàctics i el jardí dels sentits. Per poder participar de l’activitat s’ha d’aportar una col·laboració de dos euros que aniran destinats al projecte de conservació del Centre de Divulgació de les Tortugues.

L’Hort de La Sínia és una finca agroecològica situada a les Hortes de Tamarit, on es comparteixen coneixements, experiències i s’aprèn de l’entorn natural més proper com el Gaià.
Joan Vives, responsable de l'Hort de la Sínia
Joan Vives, responsable de l'Hort de la Sínia
Social
Et recomanem
Concert de Nadal a càrrec del Cor Badaveus
20 de desembre a les 19:30h a l'església de Sant Martí
Amb el suport de: Aj. d'Altafulla, Diputació de Tgn i Parròquia
Fem cagar el tió
21 de desembre a les 17h a la plaça del Pou
Amb els Gegants i Nans i els Grallers d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla