Notícies
Foto: Salut
11 d'octubre del 2022
Oberta la vacunació de la 4a dosi de la Covid i la grip per a majors de 60 anys i col·lectius vulnerables
Des d'Altafulla es fa una crida a atendre la convocatòria en benefici de la prevenció i tenint en compte la similitud de símptomes d'ambdues afeccions
Aquesta tardor-hivern la combinació de la grip amb la Covid pot originar molts problemes sobretot a col·lectius vulnerables. És per això que s'ha obert ja la petició de cita per poder-se vacunar d'ambdues afeccions alhora. Es tracta d'una convocatòria oberta per a persones majors de 60 anys, dones embarassades, personal sanitari, persones amb alguna vulnerabilitat com ara malalties cròniques i persones que viuen en residències de gent gran o centres d'atenció a la discapacitat.

La recomanació que es fa des de Salut és posar-se la quarta dosi de la Covid, o el que és el mateix, la segona de record, i unir-hi la de la grip. Enguany s'incideix en el fet que vacunar-se contra la grip és especialment important perquè el coronavirus SARS-CoV-2 continua circulant. La relaxació de les mesures contra la Covid, igualment, incrementa les probabilitats que la pandèmia coincideixi amb l'epidèmia de grip, augmentin les complicacions en els grups de risc comuns a totes dues malalties (el risc de mort és més del doble si una persona contrau grip i COVID-19) i es produeixi una sobrecàrrega important del sistema sanitari.

Des d'Altafulla, en la mateixa línia es convida tothom que es trobi en aquests grups de persones susceptibles de rebre la vacuna que demanin cita. El regidor de Salut d'Altafulla, Francesc Farré, destaca també que cal tenir en compte la similitud de símptomes d'ambdues malalties que poden fer confondre qui en pateixi una o altra.

Per tal de rebre les dues vacunes cal demanar cita a través de l'aplicació de La Meva Salut, a través de cita salut.cat o bé al CAP.
Francesc Farré, regidor de Salut d'Altafulla
Social
Et recomanem
Presentació del llibre ‘10 retalls del Baix Gaià’, de Jordi Suñé
20 de juny a les 19:30h a la sala Teresa Manero
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Concert del 10è aniversari de Gaià Gospel
21 de juny a les 20h a la zona verda de davant del Castell
Organitza: Gaià Gospel
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla