Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra
08 de maig del 2026
Optimisme en el sector turístic de Torredembarra per la nova temporada
La dinamització del sector tindrà una prèvia amb la celebració del Festival Gastronòmic, que incorpora una nova jornada i que es farà el 21 i 22 de maig
El sector turístic de Torredembarra veu amb optimisme la temporada que és a punt de començar. De fet, la campanya de Setmana Santa ja ha estat molt positiva i això anticipa un bon estiu. El president de l’Associació d’Empreses d’Hostaleria del Baix Gaià, Jorge Piera, n’ha parlat aquest dimecres en una jornada sobre gastronomia organitzada pel Diari de Tarragona, que s’ha fet a Baix a Mar.

Piera, que actualment regenta diversos establiments al litoral torrenc, ha afirmat que per Setmana Santa hi ha hagut molta activitat. Això els fa pensar que l’estiu també serà molt bo. I en la mateixa línia també s’ha expressat la regidora de Turisme, Jovita Baltasar.

Durant la jornada d’aquest dimecres, es va exposar que la crisi internacional, provocada per l’atac dels Estats Units a Iran, pot afavorir el turisme de proximitat, generant una important afluència de visitants nacionals a la costa del Baix Gaià.

Per altra banda, per dinamitzar el sector, els pròxims dies 21 i 22 de maig se celebrarà a Torredembarra el tercer Festival Gastronòmic, una cita que aplegarà un total de 21 restauradors i 2 cellers. Tindrà lloc al al passeig Rafael de Campalans, davant La Casona, de 19 a 1.30h.

La regidora de Turisme i Comerç, Jovita Baltasar, ha assenyalat que aquestes jornades són un reflex de la riquesa gastronòmica de la vila.

Amb l’ampliació del festival a dos dies, s’espera seguir creixent en nombre de tapes servides. En la primera edició van ser unes 5 mil, mentre que l’any passat es va arribar a les 6.500. El festival es completarà amb activitats familiars i  actuacions musicals.
Jorge Piera, president de l'Associació d’Empreses d’Hostaleria del Baix Gaià
Jovita Baltasar, regidora de Turisme de Torredembarra
Jovita Baltasar, regidora de Turisme de Torredembarra
Social
Et recomanem
Altafulla International Film Festival
Del 4 al 10 de maig al Casal Cultural La Violeta
Programació sencera a: www.altafullafilmfestival.com
12è Memorial Manel Chiva Royo
16 de maig a les 18:30h al Casal Cultural La Violeta
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla