Notícies
Foto: Arxiu - Altafulla Ràdio
21 d'octubre del 2024
Pendents del nou Govern per avançar en la cessió de la casa del director de l'Alberg d'Altafulla
L'Ajuntament d'Altafulla vol convertir-lo en un equipament municipal per al jovent de la vila
L'Ajuntament d'Altafulla està a l'expectativa de poder continuar avançant en la cessió de la casa del director de l'Alberg Casa Gran de la vila, tal com va sol·licitar ja fa uns quatre anys a la Generalitat. El procés per fer efectiva aquesta cessió ha passat per diferents trobades i converses amb responsables del departament de Drets Socials, propietari de l'edifici, i també amb la direcció general de Patrimoni, que ha fet un estudi de les característiques i usos de l'immoble i de com s'ha de preservar el seu valor patrimonial.

Un cop realitzat aquest estudi, des de Patrimoni es va donar el vistiplau a la cessió a l'Ajuntament d'Altafulla. Una cessió, però, que ara es troba pausada, pels diferents canvis que hi ha hagut en els departaments arran de la constitució del nou Govern a la Generalitat. És per això que el consistori, com explica el coalcalde i regidor de Joventut, Jordi Molinera, ha sol·licitat reunir-se amb la nova delegada del Govern a Tarragona i reprendre una tramitació que, en principi, hauria d'arribar a bon port ja que ambdues parts estarien d'acord.

El consistori planeja reformar l'espai i adaptar-lo a les necessitats d'un equipament municipal destinat al jovent. Molinera recorda que aquest edifici està tancat des de fa uns 14 anys i que s'està fent malbé sense tenir cap ús.

L'Alberg Casa Gran d'Altafulla era titularitat del departament de Joventut, però arran de l'arribada de joves migrants a la vila i la seva acollida a l'immoble, aquest va passar a ser gestionat per Drets Socials. També la casa del director, tot i que en aquest cas no s'ha usat i roman tancada. Tot i que el consistori confiava, a principis d'any, poder materialitzar la cessió abans d'acabar el 2024, és possible que els tràmits encara es demorin uns mesos més.
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Jordi Molinera, coalcalde d'Altafulla
Social
Et recomanem
10è Pleamar Vintage Market
7 i 8 de juny durant tot el dia al parc de Voramar
Organitza: Associació Cultural Pleamar
23è Aplec de Sardanes 'Vila d'Altafulla'
8 de juny a partir de les 12h al parc del Comunidor
Organitza: Associació Altafulla Sardanista
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla