Notícies
Foto: Meteocat
23 de juliol del 2025
Protecció Civil activa l'alerta del Pla INUNCAT per intensitat de pluja dimecres i dijous a diversos punts del país
Els xàfecs poden superar els 40l/m2 en 30 minuts al litoral i prelitoral de Tarragona
Protecció Civil de la Generalitat ha activat l’alerta del Pla especial d’emergències per inundacions a Catalunya (INUNCAT) davant la previsió de xàfecs intensos a partir de dimecres 23 i dijous 24 de juliol a diversos punts del país, especialment a les comarques de la meitat nord i litoral i prelitoral de la demarcació de Barcelona i Tarragona.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), aquest dimecres 23 de juliol s’esperen xàfecs que podran superar els 40 l/m² en 30 minuts,en aquests punts. Les precipitacions podran anar acompanyades de tempesta i localment de calamarsa o pedra petita. Queden fora de l’avís meteorològic zones com la Vall d’Aran, Ponent i les Terres de l’Ebre.

 

També s’ha emès un avís per acumulació de més de 100 l/m2 en 24 hores a diverses zones del nord-est i de l’interior.

 

Pel que fa a dijous 24 de juliol les precipitacions continuaran però amb una intensitat i probabilitat més baixa, afectant sobretot el litoral sud.

 

La presència de vent en altura ajudarà que les bandes de precipitació vagin circulant i no es quedin estàtiques sobre una zona determinada del territori.

Els avisos tenen caràcter local, però poden provocar afectacions puntuals importants en zones urbanes, punts baixos, clavegueram o rieres.

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) valora positivament l’aportació a les conques internes i mantindrà l’atenció a possibles increments durant l’episodi.

La Confederación Hidrográfica del Ebro (CHE) manté vigilància especial en rius i barrancs petits, així com a la part alta del Segre (nord del Cadí), malgrat no preveure que se superin els llindars d’avís. També es manté l’atenció als rius del marge esquerre del Segre (Corb i Sió), segons com evolucioni la previsió.

Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions en la mobilitat i evitar aparcar vehicles en zones inundables o a prop de rieres i torrents, així com no travessar zones negades ni a peu ni amb vehicle.

Es recomana seguir l’evolució de la situació a través dels canals oficials i consultar les prediccions i avisos del Servei Meteorològic de Catalunya i les xarxes socials de @emergenciescat.
Social
Et recomanem
Espectacle d'humor amb Impro Show
6 de setembre a les 20h a La Violeta
Venda d'entrades a: www.altafulla.cat
Tarda de jocs infantils
7 de setembre de 16h a 19h al Parc de Comunidor
Espai d'interacció amenitzat per MouT serveis i lleure
La Petita: Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 5 al 14 de setembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla