Notícies
Foto: URV
05 de setembre del 2024
Rentar la roba abans d'estrenar-la redueix l'exposició a productes tòxics i cancerígens
Investigadors de la URV i de l'IISPV han estudiat la presència de productes nocius a la roba d'infants i embarassades
Un equip investigador del Centre de Tecnologia Ambiental, Alimentària i Toxicològica (TecnATox) ha estudiat la presència de productes nocius a la roba d'infants i embarassades. El projecte EarlyCLOTHES, conduït per investigadors de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV), ha detectat una major presència de compostos tòxics en aquelles peces confeccionades amb material sintètic.

En canvi, pel que fa a aquelles fabricades amb teixits orgànics, s'hi ha detectat una major presència d'un conegut compost cancerigen, utilitzat per evitar que la roba s'arrugui a la botiga. Els resultats posen de manifest la importància de rentar la roba abans d'estrenar-la, ja que aquest senzill procediment quotidià redueix significativament la concentració de substàncies tòxiques. Els autors reivindiquen la necessitat d'endurir la legislació que regula la presència de compostos químics nocius a la roba.

El sector tèxtil fabrica el doble de peces de roba que fa vint anys, segons dades del Banc Mundial. Aquest increment ha estat alimentant uns hàbits de consum que no han deixat de créixer: el consumidor d'avui compra un 60% més de roba que fa vint anys.

La indústria tèxtil és la tercera més contaminant del món i és responsable del 20% de les aigües residuals del planeta, a causa dels productes químics que s'utilitzen en els processos de fabricació. Aquests coneguts contaminants no només tenen impacte en el medi ambient sinó que la comunitat científica els relaciona amb un increment de patologies cutànies i desajustos hormonals.
Social
Et recomanem
Fira de Sant Jordi
23 d'abril de 10h a 20h a l'avinguda Marquès de Tamarit
A les 17h, espectacle familiar 'Dokum'
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla