Notícies
Foto: Arxiu
05 de gener del 2022
Retorn presencial a les aules el 10 de gener
Les quarantenes es mantenen per ara malgrat les peticions de territoris per aixecar-les en cas de positius a les aules
El govern espanyol i les comunitats autònomes han acordat mantenir el retorn presencial dels alumnes a les aules el pròxim 10 de gener, tal com estava previst. Així s'ha decidit en la reunió conjunta del Consell Interterritorial de Sanitat, la Conferència Sectorial d'Educació i la Conferència General de Política Universitària.

Es mantenen també els protocols que han funcionat fins ara: ventilació creuada, neteja de mans, mascaretes i vacunació, i no s'eliminen les quarantenes, malgrat les peticions d'alguns territoris i les perspectives del mateix executiu. Andalusia i Madrid, de fet, ja han avançat que volen canviar la fórmula i aïllar només els alumnes que donin positiu però no la resta de la classe, i Navarra preveu que en cas de positiu es faci un PCR a tota la classe i continuïn els alumnes que no estiguin contagiats.

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, assegura que la presencialitat és una "prioritat absoluta" i ha destacat la tasca conjunta entre el govern i les comunitats autònomes amb la comunitat educativa per fer que les aules "siguin espais segurs" per les mesures que es prenen i també tenint en compte el ritme de vacunació dels menors de 12 anys.

Per la seva banda, la ministra d'Educació, Pilar Alegría, ha volgut llançat un "missatge de tranquil·litat a totes les famílies espanyoles" perquè el retorn a les aules es farà de manera "segura i tranquil·la", amb "prudència, tranquil·litat i seguretat".

Respecte a Universitats, el ministre Joan Subirats, ha afirmat que el seu executiu treballa amb les institucions universitàries perquè els alumnes que es contagiïn i no puguin anar a classe no es perdin els exàmens.
Pilar Alegría, ministra d'Educació
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla