13 d'agost del 2021
Salut vacunarà les persones menors de 65 anys dos mesos després d’haver patit la Covid-19
És una de les mesures perquè la població estigui immunitzada amb pauta completa abans que arribi la tardor
Les persones menors de 65 anys que han patit la Covid-19 es podran vacunar només dos mesos després d’haver estat diagnosticades. Fins ara, el període d’espera era de sis mesos, excepte els majors d’aquesta franja o aquelles persones amb patologies de risc importants.
Amb aquesta acció, les persones que no havien rebut cap dosi o només la primera, estaran protegides abans, especialment davant de la variant Delta, ja que rebran la pauta completa més aviat.
La mesura se suma a les altres accions que el Departament de Salut ha activat recentment perquè la població estigui immunitzada amb pauta completa abans que arribi la tardor i s’incorporin amb seguretat les activitats diàries. La immunitat contribueix a reduir hospitalitzacions i també a evitar l’aparició de noves variants.
A partir d’aquest dijous, les persones que tenen un diagnòstic de Covid-19 des de fa almenys dos mesos, podran demanar cita prèvia al web de vacunes. També podran obtenir el certificat de vacunació més aviat.
Salut recomana a totes les persones que encara s’han de vacunar fer-ho mitjançant l’aplicació vacunacovid.cat. Tot i això, i per tal d’incentivar la vacunació durant el mes d’agost, també s’han habilitat diversos punts a Catalunya per fer-ho sense cita prèvia per als majors de 12 anys. La majoria d’ells en horari de tardes, es poden consultar aquí: https://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/v/vacuna-covid-19/convocatoria/ciutadania/vacuna-sense-cita/