Notícies
Foto: Ajuntament de Roda de Berà
28 d'abril del 2022
Sardanistes de tot Catalunya ballaran encerclant l’Arc de Berà
L’objectiu és reivindicar que la sardana sigui declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat
El Grup Sardanista de Roda de Berà, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Roda de Berà, convidaran els sardanistes de tot Catalunya perquè participin a l’acte que tindrà lloc el 14 de maig, a partir de les 12h, entorn al monument de l’Arc de Berà.

Es ballaran dues sardanes, els títols de les quals encara s’ha de decidir, i encerclaran el monument declarat Patrimoni Mundial de la Humanitat per la UNESCO l’any 2000, dins del conjunt de la Tàrraco Romana. La música anirà a càrrec de la Cobla Ressò dels Dansaires del Penedès, i també hi participaran els membres de la Colla Dansaires del Penedès.

L’objectiu de la iniciativa és donar suport a la candidatura que ha presentat la Confederació Sardanista de Catalunya a la UNESCO perquè la sardana sigui declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. La regidora de Cultura i presidenta del Grup Sardanista de Roda de Berà, Teresa Ferré, ha dit que volen “reivindicar la sardana perquè sigui reconeguda com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, i per això ballarem entorn a un monument que ja és Patrimoni de la Humanitat”.

Finalment, després d’encerclar l’Arc de Berà, la ballada continuarà dins del càmping Park Platja Barà, col·laborador de l’esdeveniment. Els participants podran estacionar els vehicles dins del recinte.
Social
Et recomanem
Altafujazz: Nando Picó Quintet
7 de febrer a les 20h a La Violeta
Organitza: OilJazz
Carnaval d'Altafulla
Del dijous 12 al dimecres 18 de febrer
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla