14 de setembre del 2021
Satisfacció en el sector turístic d'Altafulla per les bones dades de l'estiu
L'Oficina de Turisme registra gairebé 5.800 visitants i els allotjaments freguen la plena ocupació a l'agost
El segon estiu en pandèmia ha deixat bones sensacions a Altafulla malgrat les restriccions que encara han estat vigents en aquest període de temps. Ser una destinació de proximitat i amb establiments hotelers de dimensions reduïdes han estat clau perquè la majoria d'aquests hagin penjat el cartell de complet durant l'agost, mentre que al juliol han assolit un 75% d'ocupació de mitjana. Des de l'Altafulla Mar Hotel i el May Altafulla Beach Hotel, inaugurat precisament aquest estiu, el seu responsable, el Jordi Ferré, ha explicat a Altafulla Ràdio que la realitat ha superat les expectatives-
Unes xifres similars pel que fa a apartaments i un xic més baixes pel que fa càmpings, que presenten registres desiguals entre principis d'estiu i finals. Això sí, segons les consultes realitzades des de l'àrea de Turisme de l'Ajuntament d'Altafulla, les valoracions sobre la temporada són majoritàriament molt positives. Un balanç també compartit des de l'Associació Turística d'Empresaris i Comerciants d'Altafulla, amb el propietari del Grup Grean Claustre, Josep Maria Lloret, al capdavant.
Pel que fa a l'oficina de Turisme, ubicada a la plaça dels Vents en època estival, s'ha registrat una afluència de 5.772 persones que han demanat informació al voltant de diferents qüestions tan relacionades amb Altafulla com amb el seu entorn més immediat. Pel que fa a la procedència d'aquests visitants, aquests han estat majoritàriament de proximitat, preferentment de Catalunya, amb un 65,5% dels casos. També de la resta de l'Estat espanyol, amb 24,6% i de la resta d'Europa en menor mesura, destacant el turisme francès (4,6%) i l'alemany, que no supera el punt percentual (0,8%).
Des de la regidoria de Turisme i Comerç d'Altafulla, la seva titular, Natalia Sanz, fa un balanç molt positiu d'aquestes dades.
Sanz també ha destacat l'aposta per reforçar l'oficina amb una altra persona en alguns moments àlgids de la temporada com a eina per millorar l'atenció que s'hi ha donat. Igualment ha explicat que les estances mitjanes de qui vista Altafulla és de 6 dies en el cas d'hotels, 11 en el cas de càmpings i 13 pel que fa als apartaments.
L'àrea metropolitana de Barcelona continua sent l'emissor principal de visitants a Altafulla, seguida de la Comunitat de Madrid i el País Basc.
Jordi Ferré, responsable dels hotels Altafulla Mar i May Beach
Josep Maria Lloret, president d'ATECA i propietarid el Grup Gran Claustre