24 de maig del 2022
Surt a licitació la redacció dels projectes per fer els nous accessos de l'AP-7 al Baix Gaià
Ferran i Roda de Berà són els punts escollits per crear aquests nous enllaços que han de facilitar la mobilitat al nord del Tarragonès
La creació de nous enllaços a l'AP-7 a la zona nord de Tarragona i altres punts de la via, sembla que va agafant forma. Si més no, sobre el paper. Així, el Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma), ja ha tret a licitació un contracte per redactar diferents projectes per fer els nous accessos tant a l'autopista AP-7 com a l'AP-2 en diferents punts de la nostra demarcació i també a Lleida, Girona, Osca i Saragossa.
Pel que fa a la demarcació de Tarragona, els projectes hauran de centrar-se en els enllaços de Ferran i de Roda de Berà, al Baix Gaià, a més d'un nou accés a l'altura del Mèdol. Igualment, es contemplen els del Vendrell i Banyeres del Penedès, al nord, i l'Hospitalet de l'Infant, al sud, pel que fa al Camp de Tarragona. També per a l'AP-2, es licita la redacció del projecte a Vimbodí i Poblet.
La redacció d'aquests projectes s'haurà de basar en els diferents estudis realitzats des del Mitma per valorar el volum de trànsit i les necessitats de mobilitat d'aquestes vies ràpides un cop es van suprimir els peatges, el setembre de l'any passat, pel que fa a l'AP7.
Amb aquestes actuacions es pretén resoldre la problemàtica associada a la configuració actual d'aquestes autopistes estatals que presenten alguns trams excessivament llargs sense sortides. A conseqüència d'aquesta manca d'accessos, molts usuaris es veuen obligats a fer recorreguts força llargs per carreteres per arribar a l'accés més pròxim a l'autopista, cosa que repercuteix en la seva seguretat i en el temps dedicat al trajecte. Per altra banda, des del ministeri s'apunta que la distància entre enllaços dificulta les condicions d'explotació de l'autopista, tot allargant trajectes per fer canvis de sentit o dificultant que es pugui desviar el trànsit cap a vies alternatives en cas de situacions excepcionals, com ara un accident que impliqui el tall de la via.
Per la redacció d'aquests projectes s'ha previst una dotació total de 4,4 MEUR.
Recordem que la inversió total per a l'execució material dels enllaços, en el cas del de Ferran és de 54,3 MEUR, pel que fa a l'enllaç de Roda de Berà s'invertiran 7,5 MEUR i pel del Mèdol, 10,7 MEUR.