Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra
27 d'agost del 2025
Surten a licitació les obres de reparació i consolidació de l’antic Escorxador de Torredembarra
El projecte té com a objectiu aturar la degradació de l’edifici i recuperar-ne el valor històric i patrimonial
L’Ajuntament de Torredembarra ha tret a licitació les obres de reparació i consolidació de l’antic Escorxador municipal, un edifici del segle XIX inclòs en el precatàleg del Pla General. El pressupost base és de 506.529,84 euros (IVA inclòs) finançat amb una subvenció nominativa de la Diputació de Tarragona i amb fons propis municipals. Les empreses interessades poden presentar les seves ofertes fins al 19 de setembre de 2025, a les 23.59h.

El projecte té com a objectiu aturar la degradació de l’edifici i recuperar-ne el valor històric i patrimonial, tot adequant-lo per a un ús provisional i puntual. L’edifici ocupa una superfície de 404 m² i una superfície construïda de 606 m².

Les obres preveuen la retirada dels elements amb amiant, la demolició del cos posterior, el reforç de les estructures principals i la restauració d’elements arquitectònics per recuperar l’aspecte original de l’immoble, especialment la façana del carrer del Nord. També es generaran espais diàfans a les dues plantes amb acabats bàsics que assegurin l’aïllament tèrmic i permetin un ús provisional, i es construirà una escala exterior per facilitar l’accés a la planta primera.

Aquesta primera fase del projecte permetrà posar en ús l’edifici històric, creant un espai diàfan que podrà ser aprofitat per les entitats de cultura popular. El regidor de Patrimoni Cultural, Daniel Pujol, ha remarcat que es pretén “garantir l’estabilitat de l’edifici i recuperar-ne el valor històric, però també donar-li ja una utilitat provisional perquè la ciutadania i les entitats en puguin gaudir”.
Social
Et recomanem
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Diada castellera d'inici de temporada
11 d'abril a les 18h a la plaça del Pou
Amb: Jove Tgn, Vella de Valls, X. del Serrallo i C. d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla