Notícies
Foto: Arxiu
10 de desembre del 2021
Tarragona podria acollir una prova pilot del sistema estatal d’alerta d’emergències a través del mòbil
Aquest sistema ha de permetre avisar la població en situacions de perill químic i nuclear i també d’avant d’alertes meteorològiques
Tarragona podria ser un dels punts on l’Estat faci la prova pilot del sistema d’alertes d’emergències a través del mòbil. El ministeri de l’Interior està ultimant aquest servei, i la Generalitat ha demanat que l’entorn industrial de Tarragona sigui un dels punts on s’implanti primer.

Aquest sistema ha de permetre avisar la població en situacions de perill químic i nuclear i també d’avant d’alertes meteorològiques. Els ciutadans rebran un missatge, que apareixerà a la pantalla del seu telèfon mòbil, acompanyat de so i vibració, i que serà més evident que els SMS.

Està previst que el servei entri en funcionament a partir del mes de juny, coincidint amb la data límit que imposa la Unió Europea per tal que s'adoptin aquest tipus de sistemes d'alerta per a la població. Per tant, la prova pilot s’haurà de fer abans. Arran de l’explosió d’IQOXE, a principis del 2020, des de Tarragona ja es va demanar la posada en marxa d’aquest sistema per alertar la població.
Social
Et recomanem
Altafulla International Film Festival
Del 4 al 10 de maig al Casal Cultural La Violeta
Programació sencera a: www.altafullafilmfestival.com
12è Memorial Manel Chiva Royo
16 de maig a les 18:30h al Casal Cultural La Violeta
Organitza: Centre d'Estudis d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 12 d'abril al 19 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla