Notícies
Foto: Arxiu
09 de setembre del 2022
Tarragona rebrà 8 MEUR dels fons Next Generation per a la rehabilitació d'habitatges
Els ajuts se centraran a barris amb rendes baixes i cobriran entre el 40% i el 100% del cost de les obres
La ciutat de Tarragona disposarà de 8 MEUR dels fons Next Generation per destinar-los a la rehabilitació d'edificis d'habitatges per tal de millorar-ne l'eficiència energètica, l'accessibilitat i la seguretat. Els diners els hauran de demanar directament les comunitats de propietaris a la Generalitat, si bé la conselleria d'Habitatge de l'Ajuntament de Tarragona ajudarà en tasques d'assessorament i tramitació.

El finançament dels treballs anirà del 40% al 100%, en funció de la convocatòria específica dels fons europeus i dels requisits que compleixin els edificis. Des del consistori s'ha treballat en la definició dels requisits i s'ha decidit que se centrin en barris amb rendes baixes, especialment els de Ponent i del nord.

Entre els requisits que caldrà complir per optar a les subvencions trobem el fet que han de ser edificis d'habitatges plurifamiliars, construïts entre 1950 i 1981 i d'uns barris amb unes rendes mitjanes un 20% inferiors a les dels barris més benestants de la ciutat. Les línies d'ajuts s'obriran en els pròxims mesos i les obres hauran d'estar acabades abans de juny del 2026.
Social
Et recomanem
16a Cursa 1r de Maig dels Atletes d'Altafulla
1 de maig a partir de les 9:45h des de la Via Augusta
Informació i inscripcions a: www.athleticevents.net
Art al carrer: mercat d'art d'Altafulla
4 de maig de 10h a 14h al carrer Marquès de Tamarit
Organitza: Cercle Artístic d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla