Notícies
Foto: Ajuntament de Tarragona
25 de febrer del 2025
Tarragona vol renaturalitzar l’entorn del riu Francolí
Per fer-ho ha tret a licitació un projecte que preveu una inversió d’1,4 milions d’euros
L’Ajuntament de Tarragona ha tret a licitació el projecte de renaturalització del riu Francolí. Es tracta de la intervenció més ambiciosa del programa GreenBelt i el pressupost és d’1,4 milions d’euros. 

El projecte preveu recuperar el funcionament i dinàmica natural del riu, per millorar els fluxos de l’aigua i reduir el risc d’inundacions. Per aconseguir-ho es recuperarà la sinuositat del tram baix del riu. 

També es millorarà el camí del marge esquerra del Francolí, des del parc Francolí, fins a l’entrada del rec major. S’adequarà la plataforma del camí i es milloraran la senyalització, els tancaments i les condicions de drenatge en punts crítics.

També s’intervindrà en la vegetació, eliminant plantes invasores i potenciant les autòctones. 

El termini d’execució d’aquests treballs és de set mesos. Aquest projecte s’emmarca en el pla GreenBelt’26 que està finançat amb fons Next Generation de la Unió Europea. 
Social
Et recomanem
10è Pleamar Vintage Market
7 i 8 de juny durant tot el dia al parc de Voramar
Organitza: Associació Cultural Pleamar
23è Aplec de Sardanes 'Vila d'Altafulla'
8 de juny a partir de les 12h al parc del Comunidor
Organitza: Associació Altafulla Sardanista
Casal Cultural La Violeta
Temporada de primavera: del 13 d'abril al 27 de juny
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla