Notícies
Foto: Ajuntament de Torredembarra
15 de gener del 2026
Torredembarra amplia la zona blava a Baix a Mar per afavorir la rotació i compensar la pèrdua de l’aparcament de Muntanyans
La mesura representarà un augment d’ingressos per al consistori estimat en més de 60.000 euros
L’Ajuntament de Torredembarra s’ha decidit a posar zona blava al barri marítim per potenciar la rotació de vehicles i per l’eliminació de l’aparcament que hi havia a tocar dels Muntanyans. El regidor d’Hisenda, Eduard Rovira, ha explicat a Ona la Torre que era una opció que estava sobre la taula de fa temps i que aquest 2026 s’han decidit a implementar.

La zona blava s’instal·larà a l’estiu als carrers més propers a les platges de Torredembarra. Rovira ha apuntat que calia gestionar millor la rotació dels vehicles en una de les zones més concorregudes a la Torre durant la temporada alta turística. La renaturalització per part de Costes de l’Estat de l’esplanada que s’utilitzava com a aparcament a l’entrada de Muntanyans ha fet decidir a l’Ajuntament a ampliar la zona d’aparcament regulat.

A més, des del govern també es preveu que la posada en marxa de la zona blava als carrers més pròxims a la platja suposi un augment dels ingressos. De fet, en zona blava l’Ajuntament espera incrementar els seus ingressos fins als 155.000 euros aquest any davant els 90.000 del 2025.

A més, es preveu que això suposi una major recaptació en multes i sancions, fruit també de l’ampliació de la plantilla de la Policia Local amb quatre nous agents a l’estiu a més de dos vigilants a la zona blava. Segons Rovira, això permetrà detectar més infraccions.

De moment, encara no s’ha concretat en quins carrers s’implementarà la zona blava, però Rovira sí que ha avançat que seria en la zona de Baix a Mar i carrers propers al passeig Rafael de Campalans fins a la zona de la Martineta.
Eduard Rovira, regidor d'Hisenda de Torredembarra
Eduard Rovira, regidor d'Hisenda de Torredembarra
Social
Et recomanem
Dia de la Poesia 2026
19 de març a les 17h a la biblioteca
Organitza: Biblioteca i Escola Municipal de Música d'Altafulla
Pleamar Vintage Market d'Altafulla
4 i 5 d'abril al parc de Voramar
Informació i programació a: www.pleamarmarket.com
Casal Cultural La Violeta
Temporada d'hivern: del 23 de gener al 21 de març
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla