06 de març del 2018
Torredembarra disposa d’una aplicació per a mòbils per comunicar incidències a la via pública
‘Millorem Torredembarra’ ja es troba disponible a Google play i App Store, i pretén donar resposta a les reclamacions de la ciutadania
‘Millorem Torredembarra’ és el nom de la nova aplicació per a mòbils que ha posat en marxa l’Ajuntament de Torredembarra per gestionar d’una forma més eficient les incidències a la via pública.
Aquesta nova eina, que ja es troba disponible a Google play i App Store, neix amb l’objectiu de millorar el coneixement de possibles incidents, la seva resolució i també la connexió amb la ciutadania a l’hora de donar resposta a les seves reclamacions.
És accessible a tothom i molt fàcil d’utilitzar. Un cop descarregada l’aplicació, només cal fotografiar la incidència detectada, geolocalitzar-la i enviar el missatge. Posteriorment, l’usuari rep una resposta per correu electrònic sobre l’estat de la gestió. Segons el tipus d’incidència, especialment aquelles que tenen lloc en àmbits privats i poden comportar l’obertura d’un expedient de disciplina urbanística, s’informarà al ciutadà si ha de dur a terme algun tràmit complementari.
Entre les incidències que es detecten amb més freqüència a la via pública en destaquen les referents a mobiliari urbà, senyals de trànsit i semàfors, plagues, enllumenat, neteja i manteniment de zones verdes, voreres, neteja viària, clavegueram i fuites d’aigua, males olors, i contenidors i recollida de residus.
El disseny de l’aplicació ha tingut un cost de 7.700 euros més IVA, i de 30 euros de manteniment mensual. L’Ajuntament ha rebut una subvenció de 103.900 euros del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i del Fons Social Europeu.