Notícies
Foto: Arxiu - Ajuntament de Torredembarra
11 de juny del 2025
Torredembarra proposa adjudicar a l’empresa Prezero el nou servei de la brossa
La guanyadora incial del concurs en queda fora per qüestions tècniques, després d’una revisió de l’adjudicació
La mesa de contractació per a l’adjudicació del servei de recollida i transport de la brossa a la Torre proposarà que la nova adjudicatària del servei sigui l’empresa Prezero. Aquest òrgan ha decidit excloure del procés l’altra empresa que es va presentar a la licitació, Urbaser, i que havia guanyat el concurs en primera instància.

De fet, se li va adjudicar el contracte de manera inicial el passat mes de febrer. Prezero va presentar recurs al Tribunal de Contractes del Sector Públic i aquest el va estimar parcialment. La resolució del tribunal obligava l’Ajuntament a retrotraure el procés fins al moment de la valoració tècnica de les ofertes.

En aquest punt, i tenint en compte allò que va dir el tribunal, la mesa de contractació ha decidit deixar fora Urbaser per qüestions tècniques relatives a la flota de vehicles i proposar Prezero com a nova adjudicatària. Raúl García, regidor de Residus i Neteja Viària, ho ha explicat en declaracions a Ona la Torre.

La nova adjudicació inicial passarà per ple el pròxim 23 de juny. Un cop aprovada, Urbaser podrà presentar un nou recurs al Tribunal de Contractes del Sector Públic. Si aquesta és desfavorable, es podrà fer l’adjudicació definitiva a Prezero. En cas contrari, s’obriria un escenari més incert. En tot cas, García espera que la resolució en cas d’haver-hi un recurs arribi amb celeritat.

García no vol posar terminis per a una previsible aprovació definitiva del contracte, encara que sí que assegura que en el millor dels escenaris el nou contracte segurament ja no entraria en vigor fins a després de l’estiu.

Recordem que des de fa un parell d’anys és precisament l’empresa Prezero qui gestiona el servei de la brossa a Torredembarra a través d’un contracte d’emergència. El nou contracte preveu destinar a aquest servei uns 27,5 milions d’euros durant els pròxims 8 anys.
Raúl García, regidor de Residus i Neteja Viària
Raúl García, regidor de Residus i Neteja Viària
Raúl García, regidor de Residus i Neteja Viària
Social
Et recomanem
Mulla't per l'Esclerosi Múltiple
6 de juliol d'11h a 14h a la piscina municipal
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Diada Castellera de les Cultures
12 de juliol a les 18h a la plaça del Pou
Amb: C. de Vilafranca, V. de Valls, Xiquets Tgn i C. d'Altafulla
Festival Altacústic
Del 18 al 20 de juliol
Programació i entrades a: www.altacustic.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla