Notícies
Foto: Arxiu
22 de juliol del 2025
Torredembarra vol que la sorra acumulada al Port nodreixi la platja de la Paella i nega que l’ens estigui obligat a fer-la arribar a Altafulla
L’alcalde torrenc reconeix que és necessari extreure els sediments acumulats a l’espigó, però creu que no és una qüestió que s’hagi de dirimir amb la vila veïna
L’Ajuntament de Torredembarra demanarà a la direcció general de Costes de l’Estat que la sorra acumulada per l’espigó del Port de la vila s’usi per recuperar la platja de la Paella en els trams malmesos. Així, considera que els sediments han de servir per cobrir els forats que va deixar l’extracció feta l’any passat i que cada cop que plou es fan més evidents. Es creen bassals o llacunes que malmeten la uniformitat del conjunt i fan que aquest tram de l’espai natural sigui impracticable.

Així ho ha exposat davant el Ple Municipal l’alcalde de Torredembarra, Vale Pino, qui també ha reconegut que cal extreure sorra acumulada a l’espigó del Port.

Pino ha recordat que la sorra que es va extreure de la platja torrenca al 2024, i que va provocar els bassals, va destinar-se principalment a Tarragona i no pas a Altafulla. En aquest sentit, considera que la qüestió de la sorra no és una guerra entre Torredembarra i Altafulla i afirma no voler entrar en discussions amb la vila veïna, a qui no considera el seu interlocutor en la matèria. Igualment, nega que aquests sediments s’hagin de portar obligatòriament a Altafulla perquè “no ho diu enlloc”, en referència a l’obligatorietat del Port d’extraure la sorra que té acumulada.

L’alcalde torrenc ha reiterat la necessitat de fer les extraccions de sorra de la part humida del Port i evitar extreure-les de la part seca com fins ara.
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Vale Pino, alcalde de Torredembarra
Social
Et recomanem
Fira de Nadal d'Altafulla
12, 13 i 14 de desembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Anem a buscar el tió
14 de desembre a les 10:30h als voltants de l'ermita
Organitza: Ajuntament d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla