Notícies
Foto: Ajuntament de Roda de Berà
05 de desembre del 2022
Tret de sortida a la 3a edició dels Pressupostos Participatius de Roda de Berà
A partir d’aquest dilluns, i fins al 18 de desembre, les persones empadronades o amb segona residencia podran presentar les seves propostes d’inversió
L’equip de govern de Roda de Berà ha engegat aquest dilluns la 3a edició dels Pressupostos Participatius amb l’eslògan ‘Imagina, proposa, participa. Tu decideixes com avança Roda de Berà!’. La ciutadania pot decidir en quins projectes s’inverteix una part del pressupost municipal de 2023, concretament 130.000 euros.

El passat divendres, l’Hotel d’Entitats va acollir la sessió de presentació d’aquesta edició de la mà de l’alcalde Pere Virgili, i de la responsable del gabinet Ceres, Coia Poble. Tots dos van explicar els detalls i les novetats del procés d’enguany. El batlle, a més, va exposar les inversions guanyadores de la primera i la segona edició, i com s’han executat, amb dades econòmiques i imatges.

Així, a partir d’aquest dilluns, durant dues setmanes els rodencs i rodenques majors de 16 anys, empadronats o amb una segona residència, i les entitats veïnals podran presentar les seves propostes. Ho podran fer físicament, omplint la butlleta que trobaran a l’OAC de l’Ajuntament, o bé de forma telemàtica, a través del web tudecideixesrdb.cat. Per la seva part, les associacions de veïns hauran de celebrar una sessió amb els socis i sòcies, i serà l’acta de la reunió el document que servirà per presentar-hi les propostes.

Un cop finalitzat el període de presentació de propostes, al gener la comissió tècnica farà una validació prèvia i, com a novetat, es convocarà una sessió on la ciutadania podrà debatre sobre les propostes recollides i determinarà quines són les quinze més prioritàries. Les escollides passaran a la següent fase, la de validació final i valoració tècnica de les propostes, entre els mesos de gener i febrer, a càrrec, de nou, dels tècnics municipals.

La votació arribarà al març. A través de les butlletes de participació, tant en format físic com online al web dels Pressupostos Participatius, els majors de 16 anys, ara sí, empadronats a Roda de Berà escolliran les seves tres propostes preferides.

Les propostes finals seran seleccionades en base als vots obtinguts i al límit econòmic establert. Aquestes seran anunciades a través d’una sessió pública a finals de març de l’any que ve.
Social
Et recomanem
Concert del grup Bi-cussion, dirigit per Jörg Prignitz
23 d'octubre a les 18h al Casal Cultural La Violeta
Amb les escoles de música d'Altafulla i Torredembarra
2a Marxa Altafulla Costa Tarraco
30 de novembre a partir de les 8:15h des del Castell d'Altafulla
Organitza: Atletes d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla