14 de març del 2022
Tret de sortida a la futura ZAL del Port de Tarragona, que ha de permetre que la infraestructura esdevingui "el quart port de l'Estat"
La nova plataforma logística tindrà de més de 900.000 m2 i ja està en marxa la primera fase d'unes obres llargament esperades
Tot i que van començar la passada tardor, amb la creació del vial d'accés, les obres de construcció de la ZAL són oficialment una realitat des d'aquest divendres, quan s'ha donat el tret de sortida oficial a una de les intervencions més importants del Port de Tarragona. La nova Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port ha permetrà incrementar en un 20% l'espai per a les activitats logístiques del port, amb una superfície afegida de 915.000 m2.
Això, generarà un impacte en el tràfic marítim xifrat entre uns 2,7 i 4,6 milions de tones més a l'any. A la vegada, des del Port, indiquen que la ZAL podria tenir un impacte econòmic estimat de 154.000.000 euros anuals en termes de valor afegit brut (VAB).Segons l'Autoritat Portuària, la nova plataforma suposarà, a més, la creació de 4.200 llocs de treball directes i indirectes.
En l'acte oficial de la primera pedra de la ZAL hi ha pres part, entre altres autoritats, el vicepresident del Govern i conseller de Territori, Jordi Puigneró, ha afirmat que la construcció de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Tarragona és una "clara aposta perquè la infraestructura es converteixi en el quart port de l'Estat" i ha posat en valor la importància de l'activitat logística en l'economia del país.
A banda, el conseller també ha tornat a demanar al govern espanyol que no es retardi el corredor mediterrani, imprescindible també per donar un impuls a la sortida de mercaderies del Port i fer que junt amb els de Barcelona i València, esdevinguin "un autèntic motor portuari del sud d'Europa".
Per la seva banda, el president del Port de Tarragona, Josep Maria Cruset, ha assenyalat que la nova plataforma serà un espai únic per la seva dimensió i connexió amb la resta del territori. Cruset ha indicat que s'ubicarà a poca distància, per exemple, d'una terminal de contenidors, dels molls de càrrega general o de l'estació intermodal. També ha destacat, de la mateixa manera que Puigneró, que estarà connectada directament amb el corredor mediterrani.
Les obres de la ZAL suposaran una inversió total de 31 milions d'euros.
Jordi Puigneró, vicepresident i conseller de Territori