Notícies
Foto: Turisme de Torredembarra
24 d'abril del 2025
Troben restes d’un petit aqüeducte que abastia la Vil·la romana del Moro, a Torredembarra
L’estructura encaixa amb les característiques del jaciment torrenc, amb banys i piscines que requerien d’aigua
L’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, l’ICAC, ha trobat restes de l’estructura que portava aigua a la vil·la romana del Moro, a Torredembarra. D’aquesta canalització s’ha localitzat un tram d’uns 7 metres en el marc de l’estudi dels aqüeductes romans al Baix Gaià que s’ha fet recentment.

El director del projecte, Jordi López, ho ha anunciat en declaracions al programa ‘Baix Gaià al dia’. Ha explicat que en total deuria ser una estructura d’1,5 o 2 quilòmetres i que portava l’aigua a la vil·la del Moro, una de les més importants que hi havia a la zona en època romana.

López destaca que fins ara no s’havien plantejat d’on venia l’aigua que s’utilitzava a la vil·la del Moro. Així, van trobar el petit tram d’aqüeducte d’uns 7 o 8 metres i han pogut reconstruir el recorregut fins a concloure que hi havia un punt per agafar aigua a prop de la Pobla de Montornès.

 
El director del projecte també remarca que per la importància de la vil·la del Moro, era lògic pensar que hi hagués una canalització d’aigua d’aquestes característiques, ja que era necessària per a l’aigua corrent dels banys, les piscines o les latrines.

La vil·la romana del Moro de Torredembarra està catalogada com a Bé Cultural d’Interès Local. L'estudi de les restes descobertes permet distingir dues fases constructives: la primera correspon a l'època republicana i la segona, a l’època augustal.
Jordi López, director del projecte de recerca
Jordi López, director del projecte de recerca
Jordi López, director del projecte de recerca
Social
Et recomanem
Festa Major de Sant Martí 2025
De l'1 al 16 de novembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat/santmarti
2a Marxa Altafulla Costa Tarraco
30 de novembre a partir de les 8:15h des del Castell d'Altafulla
Organitza: Atletes d'Altafulla
Casal Cultural La Violeta
Temporada de tardor: del 18 d'octubre al 21 de desembre
Programació i entrades a: www.casalvioleta.cat.
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla