09 d'abril del 2020
Una cinquantena de petits productors i cooperatives agrícoles s’adhereixen a la campanya de comercialització de Caprabo
En total, els seus productes representen a 28 comarques catalanes i alguns dels més destacats són el vi, la fruita, la verdura i la xarcuteria
Caprabo anunciava fa uns dies que engegaria una iniciativa per ajudar als petits productors i cooperatives agrícoles del territori català, un dels col•lectius afectats per la pandèmia del coronavirus. Els clients habituals que tenien estan minvant, i això els impedeix comercialitzar molts dels seus aliments i productes davant Per tot plegat, una cinquantena d’aquests empresaris s’han adherit a la proposta de la franquícia.
En total, són 53 productors els que pretenen aprofitar aquesta oportunitat, i Caprabo ja estudia les vies per comercialitzar els seus productes, representatius de 28 comarques catalanes. Entre aquests productes podem trobar-hi vi, fruita i verdura, xarcuteria i carn, làctics i formatges, mel, llegums, fruits secs i olis.
A Altafulla, els Germans Blanch fa gairebé cinc anys que treballen conjuntament amb Caprabo, comercialitzant els productes que extreuen de la seva horta i en diferents activitats com la Fira de Productes de Proximitat, que el 2019 va celebrar la seva cinquena edició. Pels propietaris, aquesta relació laboral és fructífera perquè representa una oportunitat d’arribar a un nombre de gent més gran i també perquè s’estalvien algunes despeses.
La iniciativa de Caprabo ha rebut el suport del Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya i la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC). Les tres parts implicades treballen conjuntament per analitzar la situació de cada productor i de quina manera el poden ajudar.
Joan Albert Blanch, propietari de l'Horta dels Germans Blanch