Foto: Arxiu - Altafulla Ràdio
14 de juliol del 2023
Una dona de 77 anys perd la vida després d'ofegar-se a la platja d'Altafulla
La víctima ha pogut ser reanimada pel servei de socorrisme però ha mort hores més tard a l'hospital
Una dona de 77 anys i nacionalitat espanyola ha resultat ferida crítica aquest dijous al matí després d'ofegar-se a la platja d'Altafulla. Finalment ha mort a la tarda a l'hospital de Santa Tecla, on estava ingressada.
L'avís al telèfon d'emergències 112 s'ha rebut a les 10.47 hores, indicant que havien tret de l'aigua una dona i que estava inconscient. Els socorristes, que tot just estaven començant el servei, li han començat a fer les maniobres de reanimació fins a l'arribada del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
El SEM ha mobilitzat fins al lloc dels fets dues unitats i ha seguit amb la reanimació cardiopulmonar. La dona ha sigut traslladada en estat crític a l'hospital Santa Tecla de Tarragona, on ha acabat morint.
En el moment de l'incident hi havia servei de socorrisme a la platja i onejava la bandera verda. Ja a la tarda hi ha onejat la groga per marejol.
La d'aquest dijous és la tretzena víctima mortal en el període de campanya estival (15 de juny a 15 de setembre) i la vuitena que es produeix al litoral tarragoní.
Protecció Civil de la Generalitat demana extremar les precaucions a les platges, piscines i aigües interiors.
Si s'observa que algú es troba malament o té dificultats dins l'aigua cal avisar urgentment el servei de socorrisme o al telèfon 112 per facilitar la seva actuació ràpida.
Es recomana anar sempre a platges vigilades. Podeu consultar les banderes que onegen a les platges catalanes a través del visor de platges de Protecció Civil.