Notícies
Foto: ACN
21 de setembre del 2020
Unes 300 persones fan una cadena humana a Tarragona per denunciar que les mesures sanitàries a l'aula són "insuficients"
Les famílies demanen abaixar les ràtios, una jornada continuada i més personal i recursos als centres educatius
Gairebé unes 300 persones han fet una cadena humana a la Rambla Nova de Tarragona aquest dissabte a la tarda per denunciar que les mesures sanitàries establertes als centres educatius per evitar la propagació de la pandèmia són "insuficients". El grup de pares '10 a fora, 10 a l'aula', organitzadors de la protesta, han demanat que les ràtios baixin a 10 alumnes per classe, que la jornada sigui continuada per reduir els desplaçaments i també que es dotin les escoles amb més professorat i recursos. A la vegada, també reclamen un permís retributiu pels progenitors que hagin de fer quarantena per cuidar dels seus fills i millores en la neteja d'alguns centres de la ciutat.

El portaveu del grup, Carlos Alcalde, ha assegurat en declaracions a l'ACN que la planificació del curs ha estat "nefasta" i que les mesures adoptades són "insuficients"

Entre les demandes del col·lectiu també destaquen la jornada continuada de les classes per reduir la mobilitat i impulsar mesures per afavorir la conciliació familiar. Una demanda que implicaria també un augment de recursos i de personal.

El portaveu de les famílies ha lamentat que la cessió d'espais municipals s'hagi fet amb retard i sense una planificació prèvia i que els docents, diu, no estiguin preparats per educar en línia si es torna a produir un confinament total. De fet, Alcalde apunta al confinament, encara que sigui parcial, com un dels grans problemes que sorgiran pròximament a les escoles.

La cadena humana reivindicativa d'aquest dissabte s'ha desenvolupat per grups familiars, amb distàncies i amb la presència, segons la Guàrdia Urbana de Tarragona de 300 persones.
Carlos Alcalde, portaveu del grup
Carlos Alcalde, portaveu del grup
Social
Et recomanem
Espectacle d'humor amb Impro Show
6 de setembre a les 20h a La Violeta
Venda d'entrades a: www.altafulla.cat
Tarda de jocs infantils
7 de setembre de 16h a 19h al Parc de Comunidor
Espai d'interacció amenitzat per MouT serveis i lleure
La Petita: Festa Votiva del Quadre de Sant Antoni
Del 5 al 14 de setembre
Programació sencera a: www.altafulla.cat
Agenda d'activitats d'Altafulla
Consulta-la sencera a: www.altafulla.cat/agenda-altafulla
Edita: Ajuntament d'Altafulla